Serienytt 2018-2019

2018-06-18 i Örebro Läns Bordtennisförbund / Nyheter / Nyhetsarkiv ÖLBTF

Nu är kval matcherna publicerade.

Nu är det dags för kval matcher till de olika serierna. De finns publiserade i  seriesystemet. Utfallet blev enligt följande. Kval om reservplats till division 3 blir Pålsboda GoIF - Laxå BTK. Till division 4 är det Pålsboda GoIF-B - Östansjö IF-B samt till division 5 är det Storå BTK-C - Pålsboda GoIF-C. Kvalet ska vara färdigspelat till söndagen den 7 april.

Division 4 sammandraget i Hallsberg som var planerat att spelas den 9/12 kommer nu att spelas den 8/12 i stället.

På grund av att Östansjö dragit ur ett lag från division 4 så har Gropen blivit erbjuden den platsen då de stod på tur enligt division 5 resultat 17/18. Gropen tackade ja till erbjudandet. Beslut om att ersätta Östansjö togs på styrelsemöte den 11/10. Detta medför att de matcher Östansjö A2 skulle spela där är det nu Gropens IF A som spelar. Det får även följd verkan på Division 5 som nu endast har 7 lag i sin serie.

Nu finns Information samt minnesanteckningar från lagledarmötet denna finner du här...

Även Seriekalendern finner du här... .

Anmäldalag till serien 2018-2019 finns här...  Uppdaterad 2018-09-17

Nu finns anmälningsblanketterna till eriespelet att tillgå. Anmälan skall vara Örebro läns bordtennisförbund tillhanda senast den 16/9.
Blanketterna finner ni här...
Läs även den preliminära serie indelningen så ni vet vilken serie ni ska anmäla till. Nya föreningar anmäler sig till division 6.
Anmäl även resevlag till serien som dom står som reserver för.

Här finner ni den aktuella preliminära serie indelningen.

Anmälnings blanketter kommer att publiceras under augusti månad.